Lokal synlighed via "Medlemsgenerator"
MEDLEMSGENERATOR
Oplev vækst med den digitale medlemsgenerator
Sådan virker det:
Slut med at du skal lave kreative opslag og sætte dem op. Nu kan du nøjes med at skaffe e-mailadresser mv. på lokale institutioner og andre steder, hvor din målgruppe kommer dagligt.
Vi ønsker målgruppens likes, delinger, interesse, e-mails eller telefonnummer. Alt sammen for at identificere og målrette vores budskaber online.
Når du har indtastet e-mails udsendes et opslag med qr-koder som giver målgruppen direkte adgang til gruppens lokale Facebookside hvorfra de målgruppen ledes igennem deres købsrejse og direkte til jeres indmeldelse i medlemsservice.
1. Find 10 lokale børnefamilie-opslagssteder.
Ring og få accept og kontaktoplysninger, på den person, som kan modtage, printe og opsætte et opslag.
Når du har gjort det een gang, varetage systemet automatisk markedsføring af gruppen i august og marts fremover.
Systemet har brug for:
Firmanavn: Bikuben
Kontakt: Maja Lund
E-mail: ml@bikube.dk
Telefonnr.: 12234567
Postnr.: 1234
Gruppe: Spejdergruppen
Note: Folder runddeles
Inspiration:
Prøv at ringe til: Institutioner, legepladser, biografer, biblioteker, kirker og caféer.
Mål:
10 ny opslagssteder første gang og 5 nye opslagssteder derefter pr. halvår.
Husk:
Det er meget hurtigere, nemmere og mere troværdigt, at du ringer, end at du skriver en e-mail.
Ring altid og følg på op om de har modtaget/printet/opsat.
2. Opslag sendes til institutionen. De printer og sætter det op, så forældren ser det.
Bemærk:
Korpset sender opslag via e-mail.
Mail sendes hvert halve år til kontaktpersonen på opslagsstedet, som gruppen har indtastet
Opslag indeholder qr-link til spejdergruppens lokal facebookside, med info og tilmelding til møderne via facebooks begivenhedsfunktion.
Grupperne opretter og vedligeholder selv begivenhederne på facebook eller beder om hjælp fra korpset.
Korpset gentager medlemshvervning hvert halve år, år efter år.
3. Forældre scanner QR-kode og bestiller møder, inviterer venner og får info tilsendt.
Bemærk:
Opslag kan downloades fra spejdergruppens lokale facebookside, så gruppen evt. selv kan printe og opsætte.
Alle gruppers opslag gemmes og opdateres i korpsets google drev.
QR til FACEBOOKSIDE*
I skal have en facebook SIDE. (Ikke kun en facebook GRUPPE). Facebook SIDEN har funktioner til ekstern markedsføring, fx kan man inviterer sine egne venner, tilmelde sig møder/begivenheder, få reminders og like/dele, hvis man kan lide spejder. Men facebook er ikke nok, derfor har vi også familiespejder.dk til at hjælpe os.
QR til Familiespejd.dk*
Korpset driver familiespejd.dk som er selve medlemsgeneratoren, hvis fornemmeste opgave er at indsamle e-mails, accepter og andre digitale spor, så vi derefter kan være proaktive i vores markedsføring til gavn for den lokale gruppe.
HUSK:
KFUM-Spejderne er IKKE underlagt de samme strenge regler for markedsføring som almindelige virksomheder.
Du kan trygt ringe til institutioner og lign. Det må du gerne, for du er ude i et almennyttig ærende.
Evt. spørgsmål rettes til steffen@kfumspejderne.dk
*QR til gruppens facebookside
Qr-koden åbner gruppens næste familiespejdermøder. Her er det muligt at vise Interesse eller Deltage. Man kan også dele mv.
Det afgørende er at vi få viden om hvem der er interesseret eller deltager i begivenheden, så vi kan begynde at målrette vores markedsføring personligt. Dog kan vi ikke bare se hvem som besøger facebook siden, da det kræver en form for handling af brugeren.
Husk:
- Facebook begivenheder skal oprettes ud fra halvårs programmet.
- Pdf opslagsseddeler skal lægges op som et opsalg med link til printvenlig version.
- Partnere og Ildsjæle kan downloade det lokale opslag på opsætte eller dele begivenheder og invitationer online.
*QR til familiespejd.dk
Qr-koden åbner en webapp, så man kan læse brochuren "Velkommen i familien" brugeren skal dog afleverer deres e-mail først, for at vi kan tage styringen med den videre markedsføring og det princip går igen.
Vi tilbyder også en veludviklet e-mail serie samt en blog med tips og tricks udviklet i samarbejde med Børns Vilkår. Alt samme kvalitets indhold, som vi godt kan være bekendt at bede om en e-mail adresse for.
Siden indeholder også chat-service som pt. varetages af korpset.
Husk:
- Familiespejd.dk og Familiespejder.nu er skabt til at konverterer nysgerrig forældre til familiespejdere.
- Vi giver brugerne indsigt og viden af høj værdi, i bytte for tilladelse til at markedsfører os overfor dem, det hedder in-bound markedsføring
- Resultatet af alle indsatser ender ude i grupperne i form af nye familiespejderne.
Tiltræk flere frivillige via familiespejder
Kære spejdere, kom i gang med familiespejder og oplev:
• Flere lederkræfter
• Længere medlemslivstid
• Øget forældreengagement
• Glæde og overskud til kvalitet i spejderarbejdet
Startpakken indhold:
Den gode historie - kollektiv-ledelse med klemmer og brainstormFind inspiration og svar i artiklen fra Ildhu om omstrukturering, kollektive ledelse og forældre inddragelse. Se hvordan forældre engageres i aktiviteter og planlægning, via konsekvent uddelegering og inddragelse samt minimal brug af lederkræfter.
Medlemsgenerator
Indsend e-mails på de steder du ønsker at korpset skal markedsfører din gruppe. Du får nye medlemmer via online/offline markedsføring.
Opsæt mødetilmelding i hytten (kommer til foråret 2024)
Slut med administration. Alle tilmelder sig mødet via den lokale QR-kode, så de har adgang til møder, faciliteter, forplejning og forsikring. Enhedspris kr. 100 pr. kvartal for hele familien. Tilmelding og betaling via QR-kode og altid før mødet
Lav Facebook opslag med billeder og indhold fra aktiviteterne
2 års aktivitetsprogram
Gen/op-start af familiespejder
Handlingsplan
En liste over ting som skal afklares for at du kan starte en familiespejderenhed.
Opslag i hytten
Et kort informativt opslag, for at inkluderer og sikre opbakning i gruppen.
Frivillige lederkræfter og forældre med mindre søskende kan søge til familiespejderenheden.
Det er familiespejderlederen, der printer og opsætter dette opslag.
Chatservice
Nu er vi tættere på de kommende familiespejdere, som har brug for lidt sparring i deres overvejelser.
Vi har åben for chatten hele dagen.
Vil du, eller kender du en gruppe som muligvis vil være med eller bare har brug for lidt inspiration, så tilmeld vedkommende helt uforpligtende her.
Check-in
For at lette ledernes arbejde med den lovpligtige møderegistrering, effektiviseres processen omkring registrering og evt. mødetilmelding.
Vi afprøver korpset en digital fremmødemetode i foråret 2024.
Vil du, eller kender du en gruppe som muligvis vil være med eller bare har brug for lidt inspiration, så tilmeld vedkommende helt uforpligtende her.
Facebook opslag med billeder og indhold fra aktiviteterne
Hold gryden i kog via jeres facebook side
Overskriften og underoverskriften fortæller os, hvad du har at tilbyde, og formularens overskrift afslutter dealen. Her kan du forklare, hvorfor dit tilbud er så godt, at man bare må udfylde formularen.
Husk:
- Kort er godt på jeres facebookside
Fx. I dag har lavet .... Ungerne fik lært om ....., samarbejde og ... De voksne gik all-in og prøvede også kræfter med de forskellige aktiviteter. Vi glæder os til næste møde hvor vi skal .... Kom med, vi har plads til flere familier med lyst til natur, leg og venskaber. Hvis du også støtter op om familien og de unge så bidrag ved at DELE og LIKE dette opslag, det kan gøre en forskel at starte til familiespejder. På forhånd tak. - Brug evt. billeder fra KFUM-Spejdernes billedbank. Den er til for dig: https://kfum.imageshop.no//561529
- på den måde forvandle besøgende til mulige kunder.
Kære Distriktsmedlem og Ildsjæl
Vil du hjælpe grupperne i gang med nye familiespejderenheder?
Fordelene ved familiespejder er mange og velkendte. Vil du være vores fælles øjen og øre i lokalmiljøet, så skriv dig op her og bliv "Familiespejder Ambassadør".
Din eneste opgave er at melde tilbage når du møder behovet og ildsjælen lokalt.
Hold mig orienteret
Hvis der IKKE er en enhed i mit område, hvordan kan man så oprette en?
Hvis du ønsker at opstarte en ny familiespejderenhed, kan du læse hvordan i vores opstartshæfte. "Guide til opstart af familiespejderenheden".
Hvis I har brug for hjælp kan I kontakte vores familiespejder-konsulent Steffen Falck på steffen@kfumspejderne.dk eller ring på 71 55 24 82.